HeartSmarts bestaat uit in vijf modules. Korte lessen, waarbinnen elke module te gebruiken is om van ervaringen te leren bij het oplossen van problemen en gezamenlijke discussie over onderwerpen gerelateerd aan schoolprestaties. Door middel van geringe oefeningen en reflectie, ontwikkelen leerlingen "gewoonten van het hart". Dit verbetert de bereidheid, motivatie en gedrag van de leerlingen om het gebeuren en het klimaat in de klas te verbeteren.


Leerlingen leren hun emoties te herkennen, erkennen stressvolle situaties die emoties veroorzaken, leren vaardigheden om de communicatie te verbeteren en worden een serie tools aangeleerd om naar hun hartgevoel over te gaan. Leerlingen houden van dit programma, omdat het hen in staat stelt om te praten over dat wat het meest belangrijk voor hen is en het biedt concrete tools om zich beter te gaan voelen en presteren.


In juni 2013 is het ADHD programma door het Amerikaanse Nationale Register van wetenschappelijk bewezen programma's en methoden (NREPP) erkend. Lees de Brochure schoolspecial

KINDER EN JEUGDZORG

Jij bent het waard de aandacht te krijgen die jij verdient

HeartSmarts Programma

Nieuwe sociale en emotionele intelligentie slaat bruggen tussen het cognitieve en emotionele leren. Er is enorme druk om op school goed te presteren en om erbij te horen en tal van relationele uitdagingen met familie, vrienden en leraren aan te moeten gaan.


HeartSmarts leert leerlingen om:

-stress te beheren,

-het leren te verbeteren

-relaties te versterken.

Het programma is gebaseerd op gedegen onderzoek naar de fysiologie van het leren, uitgevoerd door onderzoekers van het instituut van HeartMath USA. Het leert leerlingen een basisset van tools en strategieën die deel uitmaken van de betekenisvolle gedragingen en routines in klaslokalen, groepsinterventies of naschoolse opvang.




In eenvoudige termen zeggen we dan: We zijn fysiek, mentaal en emotioneel volledig in balans (in sync).  voor het effectief leren, cognitieve prestaties en sociaal succes.

Dit op haar beurt, faciliteert de hogere cognitieve processen, die van cruciaal belang zijn voor de aandacht, redeneren en creativiteit – die allemaal van essentieel belang zijn


Onderzoeksresultaten kinderen en of onderwijs


Klik Hier voor de onderzoeksresultaten scholen in USA-NL

Klik Hier voor de onderzoeksresultaten scholen in NL

Klik Hier voor de onderzoeksresultaten conservatorium NL

Klik Hier voor de onderzoeksresultaten scholen in USA

Klik Hier voor de brochure Onderwijs en Jeugdzorg Highcoaching

Klik Hier voor de brochure Examentraining

Klik hier voor "Test Edge"

Klik hier voor "Heartmath binnen onderwijs en Jeugdzorg"


Programma-inhoud:

1. het verkennen van Emoties 


2. in balans komen om te leren 


3. luisteren met je hart 


4. het allerbeste van jezelf naar boven halen

5. het delen van wat je weet 



Waarom Heart-Based Educatie?

Uitgebreid onderzoek door HeartMath heeft aangetoond dat er een meetbare fysiologische toestand ten grondslag ligt aan het optimaal leren en presteren. In deze toestand zijn onze emoties kalm en onze hersenen, zenuwstelsel en andere lichamelijke systemen functioneren met een verhoogde synchronisatie en harmonie.

RELATIE

BEKIJK EEN VAN ONDERSTAANDE ONDERWERPEN

RE-INTEGRATIE

VEERKRACHT

ETEN

HEARTSMARTS

ZORG

EXAMEN

KINDEREN

RELATIE

BEKIJK EEN VAN ONDERSTAANDE ONDERWERPEN

RE-INTEGRATIE

VEERKRACHT

ETEN

HEARTSMARTS

ZORG

EXAMEN

KINDEREN

E-COACHING